Informația momentului de la Dacia și Ford, în România: performanța la care nu se aștepta nimeni, confirmată

de: Alexandru Puiu
13 04. 2023

România începe să fie un hub de producție auto din ce în ce mai important în Europa, iar Dacia și Ford joacă un rol esențial în stabilirea acestei performanțe pe meleaguri mioritice. Abia s-a încheiat primul trimestru, iar cei doi giganți autohtoni se laudă cu performanțe de invidiat.

Anul trecut a fost unul foarte dificil pentru industria auto, atât la nivel global, cât și local. Constructorii din România, la fel ca cei de peste mări și țări, au întâmpinat dificultăți majore în a face față crizei semiconductorilor. Nu de puține, au întrerupt producția sau au fost nevoiți să crească prețurile autoturismele. Au fost și situații în care s-au livrat mașini fără diverse componente, urmând ca acestea să fie livrate ulterior.

Dacia și Ford, pe un drum bun

În primele trei luni din 2023, în România, au fost construite nu mai puțin de 142.756 de autoturisme, cu 4,73% mai multe comparativ cu perioada similară din 2022, după cum atrage atenția Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

Doar în luna martie, pe teritoriul țării noastre, s-au asamblat 55.428 de autoturisme, în scădere cu 2,8% comparativ cu martie 2022, când discutam de 57.019 unități. Dintre acestea, 35.610 unități au fost produse în uzina Dacia de la Mioveni, iar 19.818 unități au ieșit din uzina Ford Otosan de la Craiova.

Conform economedia.ro, în primele trei luni din 2023, în România au fost produse 142.756 unități , o creștere de +4.73 % față de perioada similară din 2022 . Dintre acestea 93.286 unități au fost produse în uzina Dacia de la Mioveni și 49.470 unități au fost produse de uzina Ford Otosan de la Craiova.

Cu alte cuvinte, se anunță un an bun pentru construcția de mașini de pe meleaguri mioritice. Rămâne doar să vedem dacă se va menține avântul până la finalul anului, iar martie 2023 a fost doar o excepție de la regulă, nu începerea unui trend descendent. Va fi interesant de văzut și dacă Dacia se va apropia și mai mult de o producție dublă comparativ cu Ford.